jueves, 13 de marzo de 2014

Activitat 5

Després de veure el vídeo de Human baby vaig a esmentar les idees que el vídeo me ha aportat noves, ja sabia i les he reforçat, aspectes per a debat, les funcions de les emocions morals i una reflexió global.

Un dels aspectes que ja sabia i he reforçat és que els nens quan encara no parlen utilitzen el plor per comunicar les seves necessitats, és a dir, si tenen gana, quan tenen son...etc. Altre aspecte que ja sabia era que cada nen és diferent i cada un té el seu temperament i diferents formes de reaccionar als estímuls com per exemple que darrere d’un cristall li posaven una joguina i no la podien agafar, uns insistien i ploraven i altres ho intentaven una vegada i perdien l’interès. Un dels aspectes que vaig comentar a classe respecte a això es que en el carrer en la vida diària quan algú veu que el nen davant aquestes situacions que no poden aconseguir el que volen comencen a plorar i es frustren ho veiem com que aquests nens són dolents o malcriats però en realitat és que tenen diferents formes de reaccionar.

Els aspectes nous que me va aportar el vídeo són varis. Un de les idees més interesants va ser que els nens reconeixen primer les emocions en les expressions de la cara de la mare, després en la cara d’altres dones desconegudes i per últim en la cara del seu pare. Em va impactar que les expressions del seu pare són les últimes que reconeix tot i que té més vincles que amb altres dones. També que no sempre als nadons els hi agraden tant els estímuls com a altres, per exemple, si l’agafes estàs jugant molt amb ell t’apropes molt al nen pot molestar-li ja sigui per el seu temperament o per el moment en el que estàs amb ell per exemple si es l’hora de dormir o de menjar.

Altres aspecte és que als 10 mesos els nens ja comencen a buscar el consell de la mare en les seves expressions per saber si el que estan fent està bé o no, és a dir, si la mare li dona el seu permís o l’aprova.
Quan compleixen els 24 mesos adquireixen habilitats pròpies per regular les seves emocions, per exemple, en el vídeo sortia una nena a la que li treien una aranya i la nena per llevar-se la por començava a cantar una cançó d’una aranya.
Els nens prenen consciencia d’ells mateixos al voltant dels 24 mesos, en el vídeo feien la prova amb un nen que li pintaven el nas amb color vermell i quan es mirava en el mirall es tocava el nas deixant veure que si que es reconeixia a ell mateix en el mirall i es donava comte de que tenia alguna cosa en el nas que abans no estava. També quan prenen consciencia d’ells mateixos comencen a tenir vergonya, en el vídeo sortia que mentre un nen estava jugant la mare i una observadora el senyalaven mentre deien el seu nom sense parar i el nen s’adonava que es referien a ell i no sabia perquè, també un altre més petit li varen fer el mateix però en aquest cas ni es va girar perquè no reconeixia que s’estaven referint a ell, però també està relacionat amb el caràcter del nen per la forma que reacciona quan té aquest sentiment de vergonya.

Els aspectes per debat que crec oportuns són el fet de que els nens reconeguin abans que volen dir les expressions a la cares de dones que no coneix i no la del seu pare, ja que el pare és una persona més propera que no una dona desconeguda. També que per fer l’experiment de reconèixer les expressions els hi posaven vídeos de persones entre les que estaven la mare el pare i dones i homes desconegut amb la seva veu però no a la mateixa vegada que movien els llavis, però els nens si que per el to de la veu poden reconèixer l’estat d’ànim però encara no llegeixen els llavis.

El vídeo també parla de les emocions morals que ajuden als nens a integrar-se en la vida social, ha deixar l’egocentrisme, i algunes emocions que esmenta el vídeo són l’orgull i la vergonya de la que ja he parlat abans. Són emocions en que la societat influeix, quan tenim vergonya és perquè algú o alguna cosa ens està fent sentir-la, i l’orgull és la resposta als èxits que poden tenir.


En general  m’ha agradat i m’ha semblat interessant ja que com es pot veure la majoria de les idees que m’ha aportat han set noves i eren coses que no havíem parlat a classe. També m’ha fet pensar molt sobre algunes idees que he comentat abans com el temperament que normalment les reaccions del nen no es relacionen amb el aquest si no amb si es porta malament o bé. Però el vídeo em pareix que aporta moltes coses i et fa reflexionar sobre aquestes.

Aqui deix un bloc on hi ha una activitat sobre les emocions treballada amb nens que m'ha agradat.

http://degrapespasapaseneducacio.blogspot.com.es/2014/04/tot-un-exit.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario