Després
de veure el vídeo de Human baby vaig a esmentar les idees que el vídeo me ha
aportat noves, ja sabia i les he reforçat, aspectes per a debat, les funcions
de les emocions morals i una reflexió global.
Un
dels aspectes que ja sabia i he reforçat és que els nens quan encara no parlen
utilitzen el plor per comunicar les seves necessitats, és a dir, si tenen gana,
quan tenen son...etc. Altre aspecte que ja sabia era que cada nen és diferent i
cada un té el seu temperament i diferents formes de reaccionar als estímuls com
per exemple que darrere d’un cristall li posaven una joguina i no la podien
agafar, uns insistien i ploraven i altres ho intentaven una vegada i perdien l’interès.
Un dels aspectes que vaig comentar a classe respecte a això es que en el carrer
en la vida diària quan algú veu que el nen davant aquestes situacions que no
poden aconseguir el que volen comencen a plorar i es frustren ho veiem com que
aquests nens són dolents o malcriats però en realitat és que tenen diferents
formes de reaccionar.
Els
aspectes nous que me va aportar el vídeo són varis. Un de les idees més
interesants va ser que els nens reconeixen primer les emocions en les
expressions de la cara de la mare, després en la cara d’altres dones
desconegudes i per últim en la cara del seu pare. Em va impactar que les
expressions del seu pare són les últimes que reconeix tot i que té més vincles
que amb altres dones. També que no sempre als nadons els hi agraden tant els estímuls
com a altres, per exemple, si l’agafes estàs jugant molt amb ell t’apropes molt
al nen pot molestar-li ja sigui per el seu temperament o per el moment en el
que estàs amb ell per exemple si es l’hora de dormir o de menjar.
Altres
aspecte és que als 10 mesos els nens ja comencen a buscar el consell de la mare
en les seves expressions per saber si el que estan fent està bé o no, és a dir,
si la mare li dona el seu permís o l’aprova.
Quan
compleixen els 24 mesos adquireixen habilitats pròpies per regular les seves
emocions, per exemple, en el vídeo sortia una nena a la que li treien una
aranya i la nena per llevar-se la por començava a cantar una cançó d’una
aranya.
Els
nens prenen consciencia d’ells mateixos al voltant dels 24 mesos, en el vídeo feien
la prova amb un nen que li pintaven el nas amb color vermell i quan es mirava
en el mirall es tocava el nas deixant veure que si que es reconeixia a ell
mateix en el mirall i es donava comte de que tenia alguna cosa en el nas que
abans no estava. També quan prenen consciencia d’ells mateixos comencen a tenir
vergonya, en el vídeo sortia que mentre un nen estava jugant la mare i una
observadora el senyalaven mentre deien el seu nom sense parar i el nen s’adonava
que es referien a ell i no sabia perquè, també un altre més petit li varen fer
el mateix però en aquest cas ni es va girar perquè no reconeixia que s’estaven
referint a ell, però també està relacionat amb el caràcter del nen per la forma
que reacciona quan té aquest sentiment de vergonya.
Els
aspectes per debat que crec oportuns són el fet de que els nens reconeguin
abans que volen dir les expressions a la cares de dones que no coneix i no la
del seu pare, ja que el pare és una persona més propera que no una dona
desconeguda. També que per fer l’experiment de reconèixer les expressions els
hi posaven vídeos de persones entre les que estaven la mare el pare i dones i
homes desconegut amb la seva veu però no a la mateixa vegada que movien els
llavis, però els nens si que per el to de la veu poden reconèixer l’estat d’ànim
però encara no llegeixen els llavis.
El vídeo
també parla de les emocions morals que ajuden als nens a integrar-se en la vida
social, ha deixar l’egocentrisme, i algunes emocions que esmenta el vídeo són l’orgull
i la vergonya de la que ja he parlat abans. Són emocions en que la societat
influeix, quan tenim vergonya és perquè algú o alguna cosa ens està fent
sentir-la, i l’orgull és la resposta als èxits que poden tenir.
En general m’ha agradat i m’ha semblat interessant ja que com es pot veure la majoria de
les idees que m’ha aportat han set noves i eren coses que no havíem parlat a
classe. També m’ha fet pensar molt sobre algunes idees que he comentat abans
com el temperament que normalment les reaccions del nen no es relacionen amb el aquest si no amb si es porta malament o bé. Però el vídeo em pareix que
aporta moltes coses i et fa reflexionar sobre aquestes.
Aqui deix un bloc on hi ha una activitat sobre les emocions treballada amb nens que m'ha agradat.
http://degrapespasapaseneducacio.blogspot.com.es/2014/04/tot-un-exit.html
Aqui deix un bloc on hi ha una activitat sobre les emocions treballada amb nens que m'ha agradat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario